Altius savjetovanje

Edukacije Kontroling Konzalting

english deutsch

Konferencije i savjetovanja

Konferencije o kontrolingu

Naša ideja da organiziramo Prvu konferenciju o kontrolingu, u proljeće 2009. godine, označila je svojevrsnu prekretnicu: prvi put u Hrvatskoj na jednom su se mjestu okupili stručnjaci koji znaju koliko je kontroling važan za poslovanje. Stotinjak vlasnika i direktora poduzeća, menadžera-kontrolera te predavača na konferenciji Krizni kontroling, raspravljalo je što još treba učiniti kako bi kontroling osnažio svoju poziciju u poduzećima, a time i pozitivno utjecao na njihovo poslovanje.

Ponovo smo se okupili 2010., na Drugoj konferenciji, kojoj smo dali simboličan naslov: kontroling - rukavica izazova hrvatskim poduzećima. I ponovo smo 'pogodili' - u kontaktima s našim klijentima osvjedočili smo se koliko je uspostavljanje i razvoj kontrolinga zahtjevan zadatak za sve organizacije.

Treća konferencija, Kontroling je pred vratima, izravno se obratila vlasnicima poduzeća i njihovim menadžerima. Pitali smo ih nekoliko pitanja: prepoznaju li vrijednost kontrolinga, razumiju li da je on nužnost i zašto je rješenje za svako poslovanje. Na konferenciji smo zajedno odgovarali na pitanja kako graditi uspješno poduzeće, istodobno osvješćujući vlastite slabosti, kako pratiti i iskoristiti prilike, spremno odgovarati na prijetnje i ostvariti ciljeve. Drugim riječima, analizirali smo upravljanje, dokazujući da je upravo kontroling drugi naziv za upravljačku učinkovitost.

Na četvrtom okupljanju, Kontroling - spas za odlučivanje u krizi, 2012., postavili smo nekoliko iznimno važnih pitanja: kako pronaći, povezati i interpretirati upravljačke informacije i kako na temelju njih donositi ispravne odluke.

Zaključili smo da kontrolerski sustav izvještavanja treba biti lako razumljiv, s jasno istaknutim informacijama koje su važne za odlučivanje te da je cilj kontrolinga „one page only report“ - izvještavanje na jednoj stranici, usmjereno na menadžment.

Jesmo li učinili baš sve da si olakšamo upravljanje u trenutnim uvjetima poslovanja? To je bila ishodišna točka oko koje se vrtjela tematika pete konferencije, 2013. godine. A ishodište je generiralo odgovor: upravljanje jest jednostavnije i ako poduzeće razvija kontroling, dakako, pod uvjetom da to čini na ispravan način. Govorili smo o pravilnom uvođenju i razvoju (ali i o nesigurnosti i dvojbama) kontrolinga, (ne)očekivanim preprekama i o ulozi kvalitetno strukturiranog informacijskog sustava. I na kraju se složili da je pravo vrijeme za kontroling - uvijek, a danas još i više, s obzirom na dugogodišnju gospodarsku krizu u Hrvatskoj.  

Tema konferencije 2014. godine bila je izvješćivanje; nismo se zaustavili na vrijednosti i važnosti (prijenosa) informacija, već smo pokazali kako izgleda izvješćivanje na - jednoj stranici. Predstavili smo dashboard, kao jedno od najkvalitetnijih rješenja za sve prezaposlene, koji nemaju vremena za detaljno čitanje beskrajnih izviješća. Desetak predavača, iskusnih praktičara, istaknulo je i ulogu vizualizacije podataka i procesa definiranja ključnih pokazatelja uspješnosti. Na toj, šestoj konferenciji raspravljalo se i o razlikama između izvješćivanja i dashboardinga te o ulozi dashboarda kao alata koji povezuje strategiju s realizaciju.

Ne sumnjamo da ćemo na sljedećoj konferenciji imati obilje novih, zanimljivih tema i da će odziv naših kontrolera biti još veći. Do tada, svim kontrolerima i onima koji bi to željeli postati, poziv iz Altiusa: pridružite nam se na edukacijama iz kontrolinga, koje organiziramo i provodimo tijekom cijele godine…

Savjetovanja o transfernim cijenama i međunarodnom oporezivanju

Porezi su uvijek poticajna tema za financijaše. Kad se radi o transfernim cijenama i međunarodnom oporezivanju, još su poticajnija. Stoga je na Prvom savjetovanju o transfernim cijenama i međunarodnom oporezivanju, koje smo organizirali u lipnju 2010. godine, bilo izuzetno zanimljivo. Predavači iz Ministarstva financija i iz prakse, odreda višegodišnji stručnjaci iz ovog područja, imali su pune ruke posla, jer je pitanja do vrha ispunjene dvorane, bilo napretek. Takvo zanimanje polaznika pokazalo je koliko je tema transfernih cijena i međunarodnog oporezivanja aktualna, ali i koliko nejasnoća na tom području još uvijek postoji.

Dokaz stalne aktualnosti ove teme bilo je i Drugo savjetovanje, održano u lipnju 2011. Ponovo smo ugostili predavače iz Ministarstva financija i uz interakciju odgovorili na pitanje što još naše zakonodavstvo mora učiniti kako bi donijelo i olakšalo primjenu propisa iz ovog područja. Prokomentirali smo dosadašnja iskustva iz prakse poduzetnika i porezne uprave. Govorili smo o problematici transfernih cijena u nadzoru, odnosno do kojih saznanja nadzor dolazi, na čijoj je strani teret dokazivanja, što je uredna i vjerodostojna dokumentacija, kako se odabiru porezni obveznici kod kojih će se provesti nadzor, kako primijeniti ugovore o izbjegavanju dvostrukog oporezivanja i štedjeti...

Treće savjetovanje ponovo je okupilo velik broj sudionika koji su željeli doznati što je novo u nadzoru transfernih cijena. Dakako, među najzanimljivijim temama bila je ona o dolasku nadzora, s naglaskom na najčešće pogreške poduzetnika.

Podsjetili smo da uz završni račun poduzeća treba predati i elaborat o transfernim cijenama i govorili o tome što on mora sadržavati. Dio savjetovanja 2012. godine posvetili smo problemu dokazivanja tržišne vrijednosti transakcija i odabira metode izračuna transfernih cijena. Zanimljivo, zar ne?

Baš sve je te, 2013. godine, na našem četvrtom okupljanju, bilo u znaku ulaska Hrvatske u EU. Glavna tema savjetovanja bila su očekivanja vezana uz izmjene i primjenu Zakona i Pravilnika o porezu na dobit, kao i uz smjernice OECD-a, u dijelu koji se odnosi na transferne cijene. Dakako, temu smo „začinili“ mnoštvom dodataka: novostima u nadzoru transfernih cijena, uputama o izradi elaborata, pogodnim metodama transfernih cijena, bazama podataka koje se mogu koristiti, vjerodostojnom dokumentacijom…

Dakako, i sljedeće godine transferne cijene su bile važno pitanje hrvatskim poduzetnicima, jer su im ulaskom u EU postale još važnije. Na petom savjetovanju smo govorili o novostima koje donosi revidirani Priručnik o transfernim cijenama, novostima u nadzoru transfernih cijena, dokumentaciji koju pri njemu traži porezna uprava… Proučavali smo metode odabira transfernih cijena, „secirali“ sadržaj elaborata i analizirali koje su najčešće pogreške kod njegove izrade.

Na kraju, obećajemo da ćemo i 2015. ponovo okupiti porezne stručnjake na novom savjetovanju. Dakako, obećajemo nove i opet aktualne teme…

Savjetovanja o upravljanju ljudskim potencijalima

U jeku ekonomske krize, ujesen 2010. godine, okupili smo se na Prvom savjetovanju o upravljanju ljudskim potencijalima. Kad se činilo da hrvatskom gospodarstvu teško može biti gore, a poduzeća su ne samo stagnirala, već ih je nažalost i mnogo propadalo, odlučili smo progovoriti o njihovoj najvažnijoj karici - zaposlenicima.

Postavili smo pitanje: ako su oni pokretačka snaga koja iz dana u dan donosi nove vrijednosti, zašto se njima najmanje bavimo? Drukčije rečeno: mogu li poslodavci i zaposlenici biti i partneri, a menadžeri ljudskih potencijala njihova najbolja spona? Okupili smo predavače iz različitih domena: psihologe i pedagoge, pravnike i ekonomiste, kontrolere, one koje se bave porezima... sve koji su na bilo koji način uključeni u golemo područje upravljanja ljudskim potencijalima. I poslušali ih... Reakcijama i ocjenama sudionika i te kako smo zadovoljni; zato smo se ponovo okupili 2011.

Na Drugom savjetovanju krenuli smo od psihološkog odsječka kojim se bave menadžeri ljudskih potencijala. Naime, kako se ekonomskoj krizi još ne nazire kraj, jasno je da se gomilaju i problemi u poslovnoj komunikaciji. Stoga smo govorili o tome kako manje griješiti u našem poslu kad se radi o odnosu sa zaposlenicima, kako motivirati u kriznim uvjetima, što sa zaposlenicima koji su prešli pedesetu…

Dakako, posvetili smo se i pravnom dijelu o kojem menadžeri ljudskih potencijala također moraju imati znanja, odnosno posljedicama mnogobrojih izmjena Zakona o radu, kao i mirenju i njegovom mjestu u hrvatskom pravnom sustavu. Raspravljali smo i o zadacima sektora upravljanja ljudskim potencijalima vezanima uz oporezivanje.

Govorili smo i o kontrolingu, od primjene statistike u upravljanju ljudima - korelaciji i odnosima između porasta prihoda i visokoobrazovanih zaposlenika te utjecaju prekovremenog rada na učinkovitost poduzeća. Rastali smo se puni novih znanja, s doviđenja u 2012. godini.

Savjetovanje Izazovi pravne prakse

Višegodišnja praksa nam je potvrdila da se pravnim pitanjima u poduzećima ne bave samo pravnici, nego i ekonomisti. Stoga smo 2012. odlučili organizirati Prvo savjetovanje Izazovi pravne prakse, namijenjeno jednima i drugima.

Pokušali smo odgovoriti na pitanja koje pravne propise treba pratiti u području radnog zakonodavstva, koj pravni propisi reguliraju financijsko-računovodstveno poslovanje te koje probleme nalazimo u primjeni Zakona o trgovačkim društvima i trgovačkog prava.

Na primjerima iz prakse ponudili smo rješenja problema s kojima se susrećemo u svakodnevnom radu i upoznati s novostima koje nas očekuju ulaskom u Europsku uniju.

AKCIJA U SIJEČNJU

Svim polaznicima edukacije u siječnju odobravamo 20% popusta na upis programa Poslovnog Učilišta Altius za 2018./2019. godinu!

Altius neformalnoAltius brošura

PROGRAM ZA IZVRŠNE MENADŽERE
Program za izvršne menadžere - razvoj praktičnih kompetencija

DEMO VERZIJA

Dashboard

Dashboard
Izvještaj na jednoj stranici

Addie metoda Besplatna prezentacija kontrolinga

Jednogodišnja školovanja

Newsletter

Upišite vašu e-mail adresu i prijavite se na Altiusov newsletter!

Polaznici o Altiusu