Kontroling kupaca, prodaje i marketinga

Odavno znamo da nije dovoljno samo prodati robu ili uslugu i ostvariti prihode. Vremena su kada svu snagu ulažemo u naplatu i upravljanje likvidnom imovinom. Gdje ostvariti kvalitetne uštede, gdje su zone u kojima se nalaze rezerve koje nam pomažu u poticanju likvidnosti? Što je zapravo kontroling prodaje i kontroling ključnih kupaca, kako upravljati ključnim kupcima i prodajom, kako poboljšati strukturu potraživanja te njihovu rentabilnost? Prodajni uvjeti i te kako utječu na rezultat poslovanja, pa je važno znati analizirati njihovu osjetljivost i upravljati povratima.

Upravljanje troškovima prodaje traži detaljnu analizu poslovne poluge i analizu marketinških ulaganja. Marketing je proces u kojem se definiraju tržišta, određuju potrebe segmenata i kupaca unutar njih. U marketingu se određuju i nude vrijednosti koje će zadovoljiti kupčeve potrebe. Stoga je razumijevanje kontrolinga marketinga uvjet za uspješno poslovanje.